T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / KULA - Hacı Ömer Özboyacı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Rehberlik Servisi Tanıtım

OKUL REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİNİN TANITIMI

A. AMACIMIZ

Rehberlik Servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.

B. İLKELERİMİZ

·          Gizlilik

·          Gönüllülük

·          Süreklilik

·          Kişi haklarına saygı

·          Güven

·          Bireyin değerliliği

·          Bireyin özerkliği

·          İşbirliği

 

     Okulumuzda bulunan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisine ihtiyaç duyduğunuz konularda başvurabilirsiniz. Bu konuların bazıları;

·          Kimseye anlatamadığınız fakat birileriyle paylaşma gerekliliği hissettiğiniz duygu ve düşünceleriniz olduğuna inanıyorsanız,

·          Günlük hayatta karşılaştığınız problemlerle baş etmek için ihtiyaç duyulan becerileri kazanmanın yollarını öğrenmek istiyorsanız,

·          Üniversite Sınavları hakkında bilgi almak istiyorsanız,

·          Ders çalışma alışkanlıklarının nasıl olduğunu öğrenmek istiyorsanız,

·          Başarısızlık nedenlerinizi anlamak istiyorsanız,

·          Çekingenim. Biraz daha girişken olmak istiyorum diyorsanız,

·          Moraliniz bozuk, aklınız karışık ve bu nedenle biriyle konuşmak istiyorsanız,

·          Sınav kaygısı yaşıyorsanız,

·          Okula ve ortama uygum sağlamakta zorluk yaşıyorsanız,

·          Arkadaşlık ilişkilerinde problem yaşıyorsanız,

·          Kendinize uygun bir arkadaş bulamıyorsanız,

·          Aile içinde problem yaşıyor ve bu konuda biriyle konuşmak istiyorsanız,

·          Hedef belirlemede ve meslek seçiminde destek istiyorsanız,

·          Karar vermede zorluk yaşıyorsanız, karar verme yöntemlerini öğrenmek istiyorsanız,

·          Zamanı etkili şekilde nasıl kullanacağınızı öğrenmek istiyorsanız,

·          Özgüveninizi geliştirmek istiyorsanız,

·          Öfkeli ve öfkenizi yönetme becerisini geliştirmek istiyorsanız,

·          Başkasına paylaşamadığınız sorunlarınız varsa,

·          Kendinizi geliştirmek, gerçekleştirmek ve ihtiyaç duyduğunuz konularda, ihtiyaç duyduğunuz anda görüşmek için Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisine başvurabilirsiniz.

  

C. REHBERLİK ve PSİKOLOJİK  DANIŞMA SERVİSİNE BAŞVURU

      Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin başvurabileceği bir birimdir. Rehberlik servisinden yararlanmanın herhangi bir prosedürü yoktur, fakat randevu almak hizmetin daha etkin ve planlı yapılmasını sağlamak içindir. Hafta içi her gün 09.00- 16.00 saatleri arasında hizmet verilmektedir.

 

D. VELİ OLARAK SİZE NASIL ULAŞABİLİRİM? DİYORSANIZ

     Velilerimizin çocukları ile ilgili değişik konularda rehberlik servisi ile işbirliği yapmaları onların gelişimi açısından hayati öneme sahiptir.

     Yüz yüze görüşme için hafta içi her gün 09.00- 16.00 saatleri arasında Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi´ne gelebilirsiniz.


E. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ NE DEĞİLDİR?

·          Bireyin yapamadıklarını onun adına yapmak değildir.

·          Bireyin yerine karar vermez.

·          Disiplini sağlama, yargılama, ceza verme merkezi değildir.

·          Tek yönlü değildir.

·          Sihirli bir güce sahip değildir.

·          Problemi ortadan kaldırmaz problemin çözülmesine yardımcı olur.

 


F. ÇALIŞMA ALANLARIMIZ

AKADEMİK REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

       1.  Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencilere tanıtılması. 

       2.  Öğrencilerin öğrenimgördükleri okula ve okulun çevresine uyum sağlamalarına, eğitsel amaçları çerçevesinde okul ve okulun çevresindeki imkânlardan yararlanmalarına, okul ve sınıf kurallarını benimsemelerine ve okula aidiyet duygusu geliştirmelerine katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutumu edinmelerini sağlamak.

       3.  Her sınıf düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması. 

       4.  Öğrencilerin hastalıklardan korunma, dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme, spor yapmayı alışkanlık edinme, zararlı alışkanlıklardan uzak durma vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliği yapmak.

       5.  Öğrencinin ilgi, yetenek ve özelliklerini tanımak, eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortam yaratmak.

 

 SOSYAL DUYGUSAL REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

       1.  Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek.

       2.  Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kuralları anlamak.

       3.  Gerçekçi karar vermek, plan yapmak ve gerçekleştirmek, sonuçlarını değerlendirmek.

       4.  Ergenlik döneminin fiziksel ve hormonsal değişimine uyum sağlanmasına destek olmak.

       5.  İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlık yapılması.

       6.  İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlık yapılması.

       7.  Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan "önleyici" tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programları yürütmek.

 

KARİYER REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

      1.  Öğrencimizin kendini tanıması, yetenekleri, ilgileri, tutum, değer ve beklentileri gibi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak,

      2.  Çevresindeki eğitim ve meslek olanakları hakkında bilgilere sahip olmak

      3.  Meslekleri tanıtıp her mesleğin gerektirdiği yetenekler, geleceği, çalışma koşulları, gelir durumu, iş bulma imkânları gibi konularda öğrencileri bilgilendirerek çeşitli meslek sahiplerini okula davet ederek, son sınıflarımızda uygulanan mesleki gölge programıyla kendisine uygun mesleği seçmesinde yardımcı olmak.

4. Üst öğretim kurumları hakkında öğrencilere bilgi vermek. Üniversitelere tanıtım gezileri düzenlemek.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.03.2021 - Güncelleme: 10.03.2021 14:10 - Görüntülenme: 321
  Beğen | 0  kişi beğendi